Zespół Globemy zakończył wdrożenie Smallworld Network Inventory Gateway w wersji 5.1 w UPC Polska. Było to pierwsze wdrożenie Smallworld NIG 5.1 w Polsce.
System Smallworld Physical Network Inventory (PNI) został wdrożony w UPC Polska przez zespół Globemy w 2007 roku (wraz z autorskimi rozszerzeniami: Optical Network Atlas, Physical Route Manager oraz CableTV Design). W 2014 roku Globema wykonała aktualizację systemu do wersji 4.3. Wtedy też wdrożony został webowy klient PNI – Network Inventory Gateway (NIG) w wersji 4.3.0, później zaktualizowany do wersji 4.3.2, opartej na nowej platformie Network Viewer i wykorzystującej Google Maps.
W bieżącym roku UPC zdecydowało o przeniesieniu NIG na platformę 5.1, tak aby uzyskać funkcje niedostępne w wersji 4.3.2. Oprócz wykonania całej aktualizacji zespół Globemy zmigrował również do nowej wersji dwa zaimplementowane wcześniej rozszerzenia NIG umożliwiające webowy dostęp do danych Physical Route Manager oraz Optical Network Atlas.
Obecnie Globema wdraża w całym UPC Central Eastern Europe kompleksowy system paszportyzacji sieci w architekturze multi-tenant. Rozwiązanie, oparte na systemie PNI, będzie wykorzystywane w oddziałach: polskim, czeskim, węgierskim, słowackim i rumuńskim. Głównym celem projektu jest utworzenie zintegrowanego środowiska PNI oraz uzyskanie jednego modelu sieci i zunifikowanej bazy danych dla wszystkich oddziałów. Celem implementacji jest także redukcja kosztów dzięki lepszemu wykorzystaniu majątku sieciowego, usprawnienie procesu projektowania sieci, a także standaryzacja procesów związanych z zarządzaniem siecią.
O Smallworld Network Inventory Gateway
Network Inventory Gateway jest przeznaczony głównie dla użytkowników, którzy nie posiadają szerokiej wiedzy z zakresu obsługi systemu GIS, ale którzy potrzebują dostępu do danych znajdujących się w bazie PNI (takich jak np. lokalizacja zasobów sieciowych czy poszczególnych klientów). Aplikacja składa się z dwóch komponentów:
- Physical Browser – webowy klient zapewniający szybki dostęp do danych PNI
- Fault Locator – osobny klient ułatwiający zlokalizowanie usterki sieci światłowodowej
Dane zarządzane przez moduły Globemy: Physical Route Manager i Optical Network Atlas są dostępne przez NIG, dzięki odpowiednim rozszerzeniom opracowanym przez nasz zespół.
Dowiedz się więcejO UPC Polska
UPC Polska Sp. z o.o. to polska filia międzynarodowej firmy UPC Broadband należącej do Liberty Global. Firma jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Dostarcza na szeroką skalę internet o prędkości do 250 Mb/s, a dla klientów biznesowych do 600 Mb/s. Z usług UPC Polska korzysta niemal 1,5 miliona klientów. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC znajduje się ponad 2,8 mln gospodarstw domowych w 140 miejscowościach w Polsce.
Oficjalna strona UPC Polska