Zadaniem modułu Service Inventory dla Physical Network Inventory jest powiązanie zasobów sieciowych (fizycznych i logicznych) z usługami świadczonymi dla klientów. Zasoby sieciowe wykorzystywane przez usługę tworzą trasę. Dla usług prostych (głosowych i szerokopasmowych) trasa obejmuje sieć dostępową w różnych technologiach od abonenta aż do centrali. Narzędzie oferuje zintegrowany widok tras dla usług złożonych, takich jak Frame Relay lub Linie Dzierżawione, łącząc zasoby sieci szkieletowej zdefiniowane w Logical Network Inventory z zasobami sieci dostępowej zdefiniowanej w Physical Network Inventory.
Service Inventory for PNI wspiera główne procesy biznesowe dostawców usług telekomunikacyjnych:
- dostarczenie i realizacja usług;
- planowanie i zarządzanie pojemnością sieci;
- utrzymanie sieci i zarządzanie awariami.
Service Inventory dla LNI
Działanie modułu Service Inventory dla Logical Network Inventory opiera się na wprowadzeniu do aplikacji LNI nowego obiektu – „Usługi”. Usługa gromadzi dane o tym, jakie zasoby logiczne zostały w sieci operatora zestawione na jej wyłączne potrzeby. Service Inventory staje się dzięki temu jedynym systemem informatycznym w przedsiębiorstwie, który gromadzi w jednym miejscu dane o zasobach usługi we wszystkich technologiach. Narzędzie umożliwia również dołączenie informacji o zajmowanych zasobach dzierżawionych.
Service Inventory for LNI zapewnia:
- Repozytorium danych o technicznych warunkach każdej świadczonej przez operatora usługi;
- Utrzymywanie informacji o przeznaczeniu infrastruktury technicznej i transmisyjnej;
- Wsparcie pracowników we wszystkich procesach związanych ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych.