FME w Grupie MTP
O projekcie
Grupa MTP od 2019 roku korzysta z FME – najpopularniejszej platformy integracji danych. Dzięki produktom z rodziny FME, firma rozwiązała problemy w zakresie integracji systemów opartych na różnych technologiach bazodanowych. Ranga, zasięg i jakość organizowanych imprez sytuuje Grupę MTP w czołówce firm branży eventowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Nic zatem dziwnego, że ilość i potencjał danych przetwarzanych każdego dnia w Grupie wymagały odpowiedniego narzędzia.
Spis treści:
Branża: Organizacja targów i wydarzeń
Kraj: Polska
Rozwiązanie / Usługa: FME Form, FME Flow
Kategoria: Integracja danych
Grupa MTP zajmuje się organizacją wydarzeń targowych – i nie tylko. Firma dysponuje 500 tysiącami metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej – organizuje kongresy, konferencje, wydarzenia kulturalne i sportowe, w tym megaeventy. Rocznie przyciągają one prawie milion gości z całego świata – to 50% wszystkich uczestników podobnych wydarzeń w Polsce.
Wyzwania
Czego potrzebowała Grupa MTP, zanim rozpoczęliśmy współpracę?
Grupa MTP potrzebowała implementacji szyny integracyjnej, która zapewni szybką wymianę różnorodnych formatów danych. Do tego momentu firma korzystała z różnych technologii bazodanowych: przede wszystkim z MS SQL Server Integration Services. Potrzebne było uniwersalne rozwiązanie, które pracuje z wieloma formatami. Musiało także spełniać wymagania w zakresie narzędzi administracyjnych i zapewniać:
- tworzenie harmonogramów zadań i automatyzację procesów
- obsługę kolejek zadań z różnymi priorytetami
- monitoring/logowanie zadań integracyjnych
Grupie MTP zależało również, aby dostarczane narzędzie było intuicyjne, łatwe w implementacji i stosunkowo proste w obsłudze. Potrzebne było również takie rozwiązanie, które umożliwi monitorowanie procesów na każdym etapie działania – np. w postaci autopowiadomień dotyczących statusu zadania. Miało to ułatwić sprawne zarządzanie całym skryptem oraz przyśpieszyć reakcję na ewentualne błędy.
Rozwiązanie
FME jako odpowiedź na potrzeby Grupy MTP
- możliwość łatwej integracji FME z wewnętrznymi systemami firmy (np. z CRM czy ERP)
- intuicyjny graficzny interfejs programistyczny
- opcja stałego wsparcia od samego początku (m.in. instalacja środowiska produkcyjnego)
- szkolenia z instalacji serwera i narzędzia Workbench.
Do czego Grupa MTP wykorzystuje FME?
Połączenie różnych baz danych poprzez automatyczne przekazywanie między nimi wymaganych informacji
FME pozwoliło zgromadzić wszystkie dane w jednym miejscu i zapanować nad wieloma integracjami. Wykorzystanie platformy FME pomogło w znaczący sposób ograniczyć utrzymywanie integracji za pomocą metody Point-to-Point.
Wykonywanie raportów i zestawień, bazujących na danych umieszczonych w różnych typach baz
Dzięki FME zautomatyzowano procesy przekazywania kluczowych informacji.
Korzyści
Jakie procesy usprawniło FME i jakie korzyści przyniosło?
FME daje także możliwość wysyłania powiadomień na podstawie zdarzeń systemowych FME Server (np. utworzenie repozytorium lub wykonanie kopii zapasowej) lub na podstawie tematów, czyli wtedy, kiedy obszary robocze kończą się sukcesem lub niepowodzeniem. Na tej funkcjonalności również zależało Grupie MTP – wykorzystano ją do usprawnienia procesów w firmie. W FME Server dostępny jest szereg wstępnie skonfigurowanych tematów, ale klient mógł je modyfikować pod swoje potrzeby oraz tworzyć własne.
ToBilet – nowe zastosowanie dla FME
W 2020 r. powstała platforma ToBilet – nowa marka Grupy MTP. Obostrzenia pandemii COVID-19 sprawiły, że nowy serwis szybko zyskał popularność. Celem platformy jest sprzedaż online biletów na wydarzenia – również organizowane przez inne firmy z branży eventowej.
Wyzwanie
W związku z tym pojawiła się potrzeba przetwarzania danych na temat sprzedaży biletów (np. liczby, rodzaju, dokładnego sposobu nabycia) w systemach bazodanowych wewnątrz Grupy MTP.
Potrzebę stworzenia specjalnego systemu zgłosili pracownicy firmy – było to tym pilniejsze, że dane związane ze sprzedażą stanowią dla nich cenne źródło informacji w celu tworzenia analiz i związanych z tym decyzji biznesowych.
Rozwiązanie
Pracownicy działu IT w Grupie MTP mieli za sobą inicjalne szkolenie oraz dodatkowe warsztaty, przeprowadzone przez Globemę. Szybko i sprawnie opanowali na nich techniki obsługi zarówno FME Desktop, jak i FME Server – a dzięki tym umiejętnościom byli też w stanie samodzielnie stworzyć specjalne narzędzie do obsługi danych sprzedażowych na platformie ToBilet.
Do realizacji zadania wykorzystano FME Server Apps, proste aplikacje webowe dostępne dla określonych użytkowników za pomocą adresu URL. Aplikacje udostępniają dane z dowolnego okresu w dokładnie określonym formacie, pomagając tym samym precyzyjnie zaadresować działania marketingowe.
Korzyści
Dzięki zbudowanym kompetencjom, stworzenie rozwiązania bazującego na FME pomogło osiągnąć wymierne oszczędności zarówno pod kątem czasu (z miesięcy do tygodni), jak i pieniędzy w porównaniu z sytuacją, gdyby analogiczne prace miały zostać innymi metodami lub w ramach usługi zewnętrznej.
Dodatkowym aspektem, który został szczególnie doceniony przez klienta w ramach opracowania rozwiązania była możliwość przypisania dokładnych ról poszczególnym użytkownikom aplikacji. Dzięki tej funkcji narzędzie zyskało dodatkowy aspekt bezpieczeństwa, gwarantując tym samym, że wrażliwe informacje (takie jak np. dane osobowe) nie trafią w niepowołane ręce.
W efekcie narzędzie stworzone przez dział IT na bazie FME Server Apps jest obecnie powszechnie wykorzystywane przez opiekunów handlowych poszczególnych wydarzeń.
Dzięki FME, dział IT w Grupie MTP może samodzielnie rozwijać stworzone wspólnie z nami procesy integracyjne lub znajdować całkowicie nowe zastosowania dla platformy. Stworzenie dodatkowej aplikacji dla platformy Tobilet.pl jest tego najlepszym dowodem.
Podsumowanie
FME wspiera obsługę ponad 450 formatów danych, wykonywanie ponad 500 operacji na danych; istnieje również możliwość instalacji oprogramowania na ponad 15 systemach OnPremise oraz w rozwiązaniach chmurowych. Szeroki wachlarz zastosowań FME znacząco uniezależnił Grupę MTP od warunków technologicznych pozostałych systemów oraz ich dostawców.
Wykorzystanie platformy FME okazało się odpowiedzią na potrzeby i wyzwania Grupy MTP. Zastosowanie platformy integracji danych poskutkowało ogromną oszczędnością czasu w codziennej pracy oraz sprawniejszym przepływem informacji między poszczególnymi działami wewnątrz firmy i klientami.
W czasie projektowania szyny integracyjnej dla naszej firmy, specjaliści Globemy przeprowadzili konsultacje techniczne, aby zidentyfikować potrzeby Grupy MTP i w ramach tego zadania starannie przeanalizowali istniejącą już infrastrukturę ICT oraz kluczowe procesy biznesowe. Współpraca ułożyła się wzorowo, a zaimplementowane przez Globemę oprogramowanie FME sprawdza się doskonale w codziennej pracy naszego działu IT.
Maciej Korasiak
Dyrektor ds. Informatyki, Grupa MTP
Jesteśmy przekonani, że dzięki nabytym umiejętnościom, bogatej bazie edukacyjnej oraz dedykowanemu pakietowi wsparcia ekspertów FME, dostarczone przez Globemę narzędzie będzie wspierać Grupę MTP na każdym etapie rozwoju.
Chcesz osiągnąć podobne rezultaty?
Przekonaj się, czy rozwiązanie sprawdzi się w Twojej firmie. Wypełnij formularz, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w celu omówienia Twoich potrzeb i umówienia się na pokaz systemu.
22 848 73 13
sales@globema.pl
Poznaj inne historie klientów
Automatyzacja manualnych procesów i przesyłania danych za pomocą jednego skryptu
Dowiedz się, jak firma Visoro Group skróciła czas przetwarzania oraz ładowania danych adresowych aż o 750 razy.
FME | Efektywne przetwarzanie danych | Architektura i budownictwo
Automatyzacja i optymalizacja procesów kontroli danych przestrzennych
Dowiedz się, jak platforma FME wspomogła Visimind w procesie zbierania i przetwarzania dużych ilości danych o sieci i stworzeniu wysokiej jakości produktów dla PSE.
FME | Efektywne przetwarzanie danych | GIS