Case Study J.S. Hamilton
O projekcie
J.S. Hamilton Poland – akredytowane laboratorium badawcze – korzysta z GeoTaska, narzędzia klasy Field Service Management. Specjalnością J.S. Hamilton są analizy laboratoryjne żywności, chemii gospodarczej, farmaceutyków, opakowań i artykułów przemysłowych, paliw oraz próbek środowiskowych (wody, ścieków, odpadów, gleb, itp.). Hamilton bada m.in. jakość wody w publicznych basenach.
Spis treści:
Branża: Badania laboratoryjne
Kraj: Polska
Rozwiązanie: GeoTask
Kategoria: Zarządzanie pracami w terenie
J.S. Hamilton stanowi grupę firm świadczących usługi dla przemysłu, handlu, transportu, dystrybucji i składowania. Oferuje szeroką ofertę analiz laboratoryjnych, badań marketingowych, badań sprzętu elektrycznego, a także usług rzeczoznawczo-kontrolnych i spedycji.
Wyzwania
Czyli jak sprawnie zaplanować odbiór wielu tysięcy próbek?
GeoTask, aplikacja Globemy do zarządzania pracami i zasobami w terenie, wspiera u klienta procesy planowania pobierania próbek oraz ich oznaczania i dostarczania do laboratorium do zbadania.
Pobór próbek składa się z kilku kroków:
W przypadku firmy J.S. Hamilton w ciągu miesiąca proces ten trzeba przeprowadzić dla średnio kilku tysięcy różnego rodzaju próbek do zbadania i kilkudziesięciu pracowników J.S. Hamilton, obsługujących flotę ponad 60 samochodów. Ponieważ Hamilton prowadzi działalność na terenie całej Polski, zadania są rozproszone geograficznie.
Dodatkową trudność stanowi fakt, że zwłaszcza w przypadku próbek środowiskowych, czas od momentu pobrania, w którym próbka daje miarodajne wyniki jest ściśle określony i relatywnie krótki, dlatego materiał musi być dostarczony do laboratorium bez żadnych opóźnień.
Sprawna organizacja pobierania i dostarczania substancji do przebadania do laboratorium ma kluczowe znaczenie dla działalności firmy Hamilton, dlatego firma poszukiwała narzędzia, które uwzględniałoby skalę oraz charakter ich działalności i wsparło proces planowania pobierania próbek oraz ich oznaczania i dostarczania do laboratorium do zbadania.
Rozwiązanie
GeoTask dopasowany do potrzeb Klienta
W maju 2019 roku dokładnie przebadaliśmy proces pobierania i dostarczania próbek do laboratorium oraz umawiania wizyt w miejscu pobrania. Rozpoznaliśmy potrzeby Klienta i zaproponowaliśmy rozwiązanie, oparte na systemie GeoTask – narzędziu klasy Field Service Management do zarządzania pracami i zasobami w terenie.
Został on dostosowany do specyfiki działań J.S. Hamilton w zakresie obsługi zgłoszeń oraz doboru pojemników i narzędzi niezbędnych do poboru próbek. Dzięki temu:
- System GeoTask objął proces zgłaszania przez klientów Hamilton zapotrzebowania na pobranie próbek do analizy. Wszelkie zgłoszenia, które wcześniej spływały do firmy poprzez e-mail oraz telefonicznie, teraz trafiają od razu do systemu GeoTask.
- Na podstawie parametrów zgłoszenia – m.in. liczby i rodzaju próbek oraz dostępności pracowników o wymaganych kompetencjach i dysponujących odpowiednim wyposażeniem, system GeoTask pokazuje możliwe terminy umówienia wizyty – od razu w momencie zarejestrowania zgłoszenia.
- Biorąc pod uwagę ilość i rodzaj materiału, jaki ma być pobrany do badań system automatycznie określa też ilość i wielkość pojemników potrzebnych do wykonania zadania.
Aplikacja mobilna GeoTask daje pracownikom działającym w terenie możliwość aktualizacji wykonanych zadań na bieżąco i wgląd w kolejne zdania do wykonania, bez konieczności kontaktowania się z dyspozytorem.
Panel dyspozytora umożliwia z kolei zarządzanie wszystkimi zadaniami oraz monitorowanie ich statusu z poziomu jednego narzędzia.
Korzyści
Efekty zastosowania GeoTaska
Po kilku miesiącach pilotażu J.S. Hamilton zaczął w pełni wykorzystywać GeoTask do zarządzania procesem pobierania próbek w zakresie badań żywności i środowiska.
System GeoTask
Porządkuje napływające zgłoszenia – żadne zadanie nie zostanie przeoczone na etapie zgłoszenia.
Pomaga ustalić termin wizyty podczas której specjalista terenowy pobierze próbkę od razu w momencie spłynięcia zgłoszenia.
Dopasowuje odpowiedniego specjalistę do konkretnego zadania, biorąc pod uwagę wymagane kompetencje oraz potrzebny sprzęt.
Na podstawie parametrów zgłoszenia szybo określa, jaki sprzęt będzie potrzebny do wykonania zadania.
Pozwala monitorować status zadań zarówno dyspozytorom, jak i pracownikom terenowym.
„GeoTask pozwolił na ujęcie w jednym systemie kluczowych procesów związanych z realizacją zleceń od klientów. Doskonale wspiera planowanie oraz bieżący nadzór realizacji poboru próbek. Zapewnia pracownikom w terenie wygodną aplikację na smartfonie, dostarczającą plan zadań i pozwalającą na rejestrację wykonanych prac. (…) Pracownicy Globemy wykazali się wysokimi kompetencjami wdrożeniowymi, dużą wiedzą branżową i umiejętnościami analizy procesów w organizacji”.
Umów się z nami na spotkanie, by osiągnąć podobne rezultaty w swojej firmie!
Smallworld w Netii – system paszportyzacji na lata
Jak Smallworld pomógł Netii na przestrzeni 20 lat w rozwoju sieci, zarządzaniu infrastrukturą i wprowadzaniu nowoczesnych usług?
Smallworld GIS | Zarządzanie Majątkiem Sieciowym | Telekomunikacja
Wsparcie zarządzania majątkiem sieciowym w Polenergii
Dowiedz się, jak ujednoliciliśmy standard zarządzania siecią u największego w Polsce dystrybutora energii elektrycznej i jak uporządkowaliśmy dane dla 30 obszarów z 11 tysiącami klientów.
EL.GIS / Smallworld | Zarządzanie Majątkiem Sieciowym | Energetyka