Globema zakończyła aktualizację systemu Field Force Automation (FFA) wdrożonego przez nasz zespół w firmie Emitel w 2012 roku. Przejście na najnowszą wersję (v. 12) umożliwiło zarówno implementację wielu nowych funkcji, jak i jeszcze lepsze dostosowanie oprogramowania do potrzeb klienta. Emitel jest nie tylko wieloletnim klientem Globemy, ale także pierwszą firmą w Polsce, która zdecydowała się na wykorzystanie do zarządzania pracą w terenie systemu FFA.
Przebieg projektu i korzyści z aktualizacji
Aktualizacja została zrealizowana w 6 miesięcy. Kolejny miesiąc to praca równoległa na starej i nowej wersji, po której rozpoczęła się dwumiesięczna stabilizacja systemu. W trakcie projektu na nową platformę przeniesione zostały standardowe funkcje FFA, integracje z innymi systemami (między innymi CRM, paszportyzacja, Car Tracking, Trouble Ticketing, ERP), jak i wszystkie rozszerzenia zaimplementowane na specjalne zamówienie klienta. W trakcie aktualizacji system został również na nowo skonfigurowany i dostosowany do obecnych potrzeb Emitela. Po zakończeniu prac Globema przeprowadziła szkolenia dla dysponentów, w trakcie których przećwiczone zostały nowe funkcje systemu. Obecnie nasz zespół odpowiada za utrzymanie i serwis zaktualizowanego rozwiązania.
Dzięki przejściu na nową wersję FFA Emitel zyskał między innymi nowe funkcje wspierające prace dysponenta, takie jak:
- kontekstowe wyszukiwanie adresów, zadań, zasobów itp.
- nowy panel z alertami umożliwiający wychwytywanie i szybkie informowanie dysponenta o zadaniach, dla których zagrożony jest termin realizacji
- nowe możliwości wizualizacji zadań (wskazanie zadania na liście powoduje automatyczne podświetlenie go na mapie)
- możliwość oddzielenia okna mapy – mapa może być wyświetlona na przykład na drugim monitorze.
Również aplikacja mobilna zyskała nowe możliwości – aktualna wersja zapewnia między innymi, nowocześniejszy i prostszy w obsłudze interfejs.
Oprogramowanie FFA w Emitelu
Emitel jest zarówno pierwszym klientem Globemy, który zdecydował się na wykorzystanie FFA, jak i pierwszym użytkownikiem tego rozwiązania w Polsce. Przed implementacją oprogramowania Globema wykonała Proof of Concept i oszacowała poziom zwrotu z inwestycji (ROI) oparty na rzeczywistych danych klienta. Po analizie uzyskanych w ten sposób wyników Emitel podjął decyzję o wdrożeniu FFA.
W 2012 roku Globema dostarczyła licencje FFA, zaimplementowała i skonfigurowała oprogramowanie w zakresie:
- Aplikacji dysponenckiej wspierającej:
- tworzenie, planowanie i śledzenie wykonania zleceń, zgłoszeń i zadań
- planowanie harmonogramów czasu pracy
- zarządzanie rozliczaniem czasu poświęconego na realizację poszczególnych zadań
- planowanie zadań z uwzględnieniem ograniczeń czasowych w dostępie do obiektów
- wizualizację aktualnego stanu wykonywanych zadań na osi czasu dla każdego pracownika/zespołu
- wizualizację tras i kolejności wykonywanych zadań na mapie.
- Aplikacji Mobilnej wspierającej:
- przekazywanie i wykonywanie zadań w terenie
- raportowanie czasu pracy w ramach wykonywanych zadań
- komunikację z dysponentem
- rejestrowanie dodatków szkodliwych do kart pracy
- opracowanie i wykonanie narzędzi wspierających raportowanie w oparciu o dane operacyjne zebrane w systemie FFA.
W momencie wdrożenia z systemu korzystało 300 pracowników Emitela. Obecnie tę samą liczbę zadań obsługuje mniej niż 200 techników w terenie.
O systemie FFA
Field Force Automation jest liderem wśród systemów klasy Field Service Management (FSM) dla segmentu telecom i utilities. FFA zbiera w jeden strumień wszystkie zlecenia prac z całej organizacji, włączając w to tworzenie zadania, przydział odpowiedniego wykonawcy i sprzętu, śledzenie SLA (wymagany przez klienta termin realizacji), zarządzanie częściami zamiennymi oraz planowanie, jaki wolumen prac będzie w przyszłości dystrybuowany z uwzględnieniem czasu i obszarów działania. Aplikacja zawiera sprawdzone rozwiązania w efektywnym zarządzaniu zasobami, jak również w wyszukiwaniu marszruty optymalnej pod względem odległości i czasu. Gotowe mechanizmy do integracji z innymi systemami, wykorzystujące standardowe protokoły, stwarzają możliwość zwiększenia efektywności realizacji zadań.
FFA umożliwia podniesienie wydajności oraz redukcję kosztów działania technicznych grup terenowych zarówno w dużych, jak i małych organizacjach. Platforma FFA ma otwartą architekturę oraz oferuje mobilne narzędzia do zarządzania pracownikami, które integrują się z innymi systemami (CRM, ERP, GIS, BPM, BI itd.).
Chcesz dowiedzieć się więcej o FFA? Skontaktuj się z nami!
O firmie Emitel
Emitel to wiodący operator naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej w Polsce. Firma jest krajowym liderem w zakresie prac związanych między innymi z cyfryzacją emisji radiowo-telewizyjnych, jak również rozwojem usług bazujących na nowoczesnych systemach łączności bezprzewodowej. Oferta Emitela obejmuje także: wynajem infrastruktury wysokościowej, projektowanie, instalację i doradztwo techniczne w systemach radiodyfuzyjnych i radiotelekomunikacyjnych, wynajem infrastruktury na potrzeby nadawców i operatorów oraz prace związane z cyfryzacją emisji radiowo-telewizyjnych i rozwojem usług bazujących na nowoczesnych systemach łączności bezprzewodowej.
Głównymi klientami Spółki są między innymi: TVP, TVN, Polsat, TV Puls, PR, Eurozet, RMF, a także operatorzy sieci komórkowych (Orange, Polkomtel, T-mobile, P4) oraz telefonii stacjonarnej (GTS, Netia).