UPC Polska (Play) – bardziej wydajna obsługa sieci i sprawne usuwanie usterek w terenie

Dowiedz się, jak dzięki zaawansowanym algorytmom system GeoTask wspiera UPC Polska (obecnie Play) w zarządzaniu pracą kilkuset techników działających w terenie i pomaga usprawnić działania związane z utrzymaniem sieci.

O projekcie

Firma UPC Polska (obecnie Play) chciała usprawnić proces zarządzania pracą techników w terenie, związany z obsługą i utrzymaniem sieci, jak i usuwaniem awarii i usterek. UPC Polska zdecydowało się na współpracę z Globemą i wdrożenie GeoTaska, rozwiązania do zarządzania pracami w terenie. System pozwolił znacznie skrócić czas odpowiedzi i realizacji zadań, wpłynął też na usprawnienie współpracy z partnerami technicznymi bezpośrednio odpowiedzialnymi za wykonywanie zadań na sieci.

Spis treści:

Branża: Telekomunikacja
Kraj: Polska
Rozwiązanie / Usługa: GeoTask
Kategoria: Utrzymanie sieci

UPC Polska (obecnie Play) jest operatorem oferującym nowoczesne rozwiązania telewizyjne, Internet oparty na światłowodzie oraz telefonię mobilną i stacjonarną dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Wyzwania

Po zmianie partnera technicznego odpowiedzialnego dotychczas za zarządzanie obsługą utrzymania sieci, UPC Polska (obecnie Play) poszukiwało rozwiązania, które usprawni proces zlecania, wykonywania oraz rozliczania prac w ramach obsługi utrzymania sieci, jak i incydentów związanych z usuwaniem usterek.

Rozwiązanie

GeoTask, system do zarządzania pracownikami mobilnymi, wdrożony już do obsługi prac z zakresu Customer Operations, czyli realizacji wszelkich zadań związanych z obsługą abonenta (uruchamianie usług u nowych klientów, zmiana zakresu usług, odłączenia, rozwiązywanie problemów np., z Internetem, umawianie wizyt technika, itp.), rozszerzyliśmy o obsługę Network Operations (usług związanych z utrzymaniem sieci i jej niezawodnym funkcjonowaniem).

Dzięki temu potencjalnie ci sami pracownicy mogą pracować w obszarze Customer Operations i Network Operations, wykorzystując ten sam system do zarządzania pracami w terenie.

System Field Service Management GeoTask w obszarze Network Operations służy w UPC (obecnie Play) do obsługi zleceń utrzymania sieci rozumianych jako prace utrzymaniowe oraz usuwanie awarii i usterek w obiektach typu HUB, Headend (stacjach czołowych) i na sieci HFC, xPON i ETH.

Do tej pory zlecenia tego rodzaju były obsługiwane przez inny system Workforce Management działający w UPC.

Wdrożenie rozwiązania GeoTask w obszarze Network Operations – utrzymania sieci

Co zrobiliśmy w ramach prac?

  • Przeprowadziliśmy analizę procesów biznesowych i zbudowaliśmy case study (analizę przypadku)
  • Przygotowaliśmy opisy potrzebnych funkcji
  • Wdrożyliśmy GeoTask, czyli system Field Service Management do zarządzania pracownikami w terenie:
  • aplikację dyspozytorską umożliwiającą m.in. planowanie i harmonogramowanie zadań, śledzenie ich realizacji w czasie rzeczywistym, umawianie spotkań z klientami.
  • aplikację mobilną dla ekip terenowych umożliwiającą m.in. tworzenie listy zadań do realizacji przez ekipy terenowe oraz raportowanie czasu trwania zadań
zarzadzanie-pracownikami-w-terenie
  • Rozszerzyliśmy rozwiązanie o obsługę utrzymania sieci szkieletowej oraz Moduł Magazynowy, służący do śledzenia cyklu życia urządzeń CPE (customer premise equipment) w magazynach, u techników i u klientów.
  • Przeprowadziliśmy integracje pomiędzy systemami.
  • Odbyliśmy warsztaty z partnerami technicznymi UPC, odpowiedzialnymi bezpośrednio za obsługę zlecanych zadań.
Dodatkowo rozszerzyliśmy rozwiązanie o Moduł Zwrotów, który wspiera proces zwrotu sprzętu przez klientów – od momentu otrzymania informacji, że klient nadał sprzęt do Magazynu UPC, przez przyjęcie sprzętu (skanowanie, sprawdzenie z danymi klienta), wykonanie oględzin (sprawdzenie kompletności zwrotu wg definicji dla każdego sprzętu) i testowanie stanu sprzętu.

Moduł Zwrotów wspiera również gromadzenie informacji o każdym zwrocie, które muszą być przechowywane dla celów raportowych, a także uruchamiania procesów równoległych, takich jak windykacja sprzętu (w tym niezwróconych akcesoriów).

Dlaczego UPC (ob. Play) zdecydowało się na współpracę z Globemą?

UPC miało już doświadczenie we współpracy z Globemą oraz używa GeoTaska a także innych rozwiązań Globemy takich jak: Centralny System Adresowy, Baza Ogólnopolska Budynków (BOB) czy Physical Network Inventory. Naturalne więc było rozbudowanie systemu na potrzeby obsługi zleceń utrzymania sieci.

Integracja z tymi systemami pozwala na zarządzanie pracą techników w terenie, dostarcza informacji o składnikach sieci oraz pozwala w szybki sposób reagować na pojawiające się awarie czy inne zadania do wykonania.

Korzyści – co zyskał nasz klient?

Centralny system zarządzania wszystkimi zleceniami w terenie dostarcza informacji na temat postępu prac w całym kraju w spójny sposób, niezależnie od tego, który partner techniczny jest odpowiedzialny za realizację zadania, a co ważne – w czasie rzeczywistym i bez opóźnień.

Wdrożenie systemu GeoTask w obszarze utrzymania sieci (Network Operations) pozwoliło na:

Optymalizację czasu pracy techników

Automatyzację zarządzania przydziałem zleceń

Zwiększenie wydajności prac w terenie

Dzięki systemowi zintegrowanemu z innymi systemami działającymi w UPC (ob. Play):

Czas podjęcia zadania liczony jest w minutach

Czasy usunięcia awarii został znacząco skrócony

Możliwe jest wykonywanie i precyzyjne rozliczanie z partnerami prac serwisowych w obiektach technicznych

Podsumowanie

W ramach współpracy z UPC Polska (obecnie Play) wdrożyliśmy także rozwiązania wspierające planowanie i obsługę zadań techników w obszarze obsługi klienta:

Przeczytaj case study UPC Polska i GeoTaska – Customer Operations

W 2006 roku Globema wdrożyła również w UPC Polska Smallworld Physical lnventory wraz z dodatkami Globemy: Optical Network Atlas, Physical Route Manager oraz CATV Design. Od tego czasu Globema utrzymuje system i dostarcza usługi związane ze Smallworldem.

Szybkie reagowanie na powstałe awarie usług to nasz priorytet. Rozwiązanie dostarczone przez Globemę pozwala nam odpowiadać bardzo szybko na pojawiające się problemy i kierować techników tak szybko, jak to tylko możliwe dokładnie tam, gdzie są potrzebni. System stale zwiększa efektywność likwidowania usterek.
UPC Polska (ob. Play)

Chcesz osiągnąć podobne rezultaty?

Przekonaj się, czy rozwiązanie sprawdzi się w Twojej firmie. Wypełnij formularz, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w celu omówienia Twoich potrzeb i umówienia się na pokaz systemu.

22 848 73 13
sales@globema.pl






    Administratorem Państwa danych osobowych jest spółka Globema sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych, prawo ich sprostowania, prawo do ograniczenia ich przetwarzania, prawo do usunięcia danych, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych. Szczegółowe zasady przetwarzania Państwa danych osobowych są zawarte w Polityce Prywatności.






    Poznaj inne historie klientów

    UPC (ob. Play)

    Centralny System Adresowy (CSA) dla UPC (ob. Play)

    Dowiedz się, jak Globema wspiera UPC (ob. Play) w zarządzaniu danymi adresowymi, których wysoka jakość jest jedną z podstaw skutecznego zarządzania procesami inwestycyjnymi i biznesowymi w firmie.

    Smallworld | Zarządzanie Majątkiem Sieciowym | Telekomunikacja

    Polenergia

    Wsparcie zarządzania majątkiem sieciowym w Polenergii

    Dowiedz się, jak ujednoliciliśmy standard zarządzania siecią u największego w Polsce dystrybutora energii elektrycznej i jak uporządkowaliśmy dane dla 30 obszarów z 11 tysiącami klientów.

    EL.GIS / Smallworld | Zarządzanie Majątkiem Sieciowym | Energetyka

    Umów się z nami na spotkanie, by osiągnąć podobne rezultaty w swojej firmie!